Kolmas nädal: Õpiobjektide koostamise ja levitamise vahendid

Mul on väga hea meel, et nii paljud teist on juba jõudnud kursuse tegevustega alustada. Loodan homme esimese ja teise nädala tegevustest kokkuvõtte teha. Täna alanud kolmas nädal keskendub õpiobjektide koostamise ja levitamise vahenditele.

Kõigepealt olen ma valinud välja mõned artiklid, mille lugemine aitab teil õpiobjektidega seonduvat paremini mõista. Artikleid on rohkem kui nädala ülesande jaoks planeeritud aja sisse mahub (4 tundi), nii et peate nende vahel ise sõltuvalt oma eelteadmistest ja huvidest valiku tegema.

Robert R. Saum on kirjutanud raamatupeatüki “An Abridged History of Learning Objects” (2007), mis annab ülevaate õpiobjektide valdkonna ajaloost ja kujunemisest (PDF). Õpiobjekti mõistet käsitleb kõige paremini David Wiley raamatupeatükk “Connecting learning objects to instructional design theory: A definition, a metaphor, and a taxonomy” (2000) (DOC). Õpiobjektide suhtes natuke kriitilisemad on Pithamber R. Polsani artikkel “Use and Abuse of Reusable Learning Objects” (2003) ning Norm Frieseni artikkel “Three Objections to Learning Objects and E-learning Standards” (2004).

Praktilise ülesandena palun ma teil katsetada lihtsa õpiobjekti loomist kas mingi sisupakettide loomise tarkvaraga (eXe, CourseLab, Xerte, ) või õppematerjalide loomiseks ette nähtud veebikeskkonnas (LeMill, Connexions). Palun valige selline vahend, millega te varem tuttav ei ole või mida pole ammu kasutanud. Vahendit katsetages pöörake tähelepanu ka sellele, kui lihtne on antud vahendi abil loodud materjale teistel õpetajatel taaskasutada (oma õppijatele kohandada). Hea oleks, kui te lisaksite oma postitusse ka lingi teie katsetusele või ekraanipildi (kui sisupakett pole veebi laetud). Loodan, et selle jaoks sobiv sisu on õpetajatel varasemast olemas.

Mõned keskkonnad, mis hästi ei sobi selle ülesande jaoks: Koolielu (õppematerjalide loomine käib väliste vahendite abil), wiki-põhised keskkonnad (puudub õpiobjektide metaandmete tugi) ning küsimuste ja testide loomise vahendid (nende jaoks on eraldi nädal).

Veel soovitan ma teil tutvuda loenguslaididel viidatud repositooriumide, referatooriumidega ja otsingumootoritega (Koolielu, e-Õppe Arenduskeskuse repositoorium, Merlot, LRE, OER Commons, MIT OpenCourseWare, Globe). Millistest neist leidsite enda õppetöö jaoks kasulikke materjale? Milliseid repositooriume olete veel kasutanud?

Lõpetuseks palun ma teil oma ajaveebi nädala tegevuste põhjal kokkuvõte postitada. Millistest digitaalsetest õppematerjalidest teie aines kõige suurem puudus on? Milliseid vahendeid olete seni õppematerjalide ja õpiobjektide loomiseks kasutanud? Mida uut nädala jooksul avastasite?

Ootame teie kolmanda nädala blogipostitusi hiljemalt pühapäeval 20. veebruaril.

Rubriigid: Ülesanded. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

13 Responses to Kolmas nädal: Õpiobjektide koostamise ja levitamise vahendid

  1. Hans Põldoja ütles:

    Minult küsiti, kuhu jäi teise nädala ülesanne. Esimese ja teise nädala peale oli üks ülesanne, sest esimene nädal hakkas laupäeval.

  2. Pingback: Õpiobjektide koostamise ja levitamise vahendid | Argo's IMKE Blog

  3. Pingback: 3. nädal | Kersti's Studies

  4. Pingback: Õpiobjektide koostamise ja levitamise vahendid (3. nädal) | Elu ülikoolis

  5. Pingback: 3. nädal | Sireti haridustehnoloogia õpingud

  6. Kristi Rahn ütles:

    Minu 3.nädala tegemised.

  7. Pingback: Kolmas nädal: Õpiobjektide koostamise ja levitamise vahendid | Digitaalsete õppematerjalide koostamine

  8. Pingback: Õpiobjektide koostamise ja levitamise vahendid | Nele ajaveeb

  9. Ülesanne nr.3 on tehtud minu blogis http://juliatpt.wordpress.com/ -“Digitaalsete õppematerjalide koostamine” rubriigis

  10. Pingback: Õpiobjektide koostamise ja levitamise vahendid « Maarja Blogi

  11. Pingback: Kolmas nädal: Õpiobjektide koostamise ja levitamise vahendid « Õppeajaveeb

  12. Pingback: Järeleksami tingimused | Digitaalsete õppematerjalide koostamine

Leave a reply to Hans Põldoja Tühista vastus