Viimane teema: õppematerjalide kvaliteet

Sellesse kursusesse on planeeritud kokku seitse teemat. Kuna sel kevadsemestril algasid auditoorse töö nädalavahetused tavapärasest varem, siis jääb viimane teema kursuse viimase kontaktpäeva ja rühmatööde esitluste järele. Viimaseks teemaks sellel kursusel on igal aastal olnud õppematerjalide kvaliteet.

Õppematerjalide kvaliteedi tagamiseks on mitmeid erinevaid lähenemisi. Koolielu portaali juures on kvaliteedi tagamiseks ainemoderaatorid, kes kontrollivad avaldamiseks esitatud õppematerjale enne nende avalikuks tegemist. LeMill keskkond võimaldab erinevalt Koolielust kohe õppematerjalid avalikuks muuta. Kvaliteedi parandamiseks kasutajatel võimalus teiste loodud õppematerjale parandada ja täiendada (seda paraku sageli ei juhtu).

e-Õppe Arenduskeskuse juures tegeleb õpiobjektide ja e-kursuste kvaliteedi temaatikaga kvaliteedi töörühm. Kutse- ja kõrghariduse sisutootmise juures kvaliteedi tagamiseks eelneb materjalide loomisele taotluste voor. Kvaliteetsete e-kursuste tunnustamiseks on töötatud välja e-kursuse kvaliteedimärgi taotlemise protsess ja hindamispõhimõtted. Sel aastal taotlesin ma ka meie kursusele e-kursuse kvaliteedimärki.

Kvaliteedi teema kohta eraldi põhjalikumat lugemismaterjali ei ole. Lisalugemiseks soovitan teil tutvuda Koolielu portaali ja E-õppe Arenduskeskuse kvaliteedinõuetega:

Näiteid õppematerjali kvaliteedi hindamismudelitest leiate ka selle teema teadusartiklitest. Lihtsam 9-osaline kvaliteediraamistik on esitatud artiklis “A Framework for Evaluating the Quality of Multimedia Learning Resources” (Leacock & Nesbit, 2007). Põhjalikum kvaliteediraamistik on esitatud artiklis “Pedagogically-Oriented Evaluation Criteria for Educational Web Resources” (Sofos & Kostas, 2009).

Selle teema ülesandeks on tutvuda siin postituses viidatud materjalidega, avaldada oma mõtted õppematerjalide kvaliteedi kohta ning analüüsida enda rühmatööd kvaliteedi seisukohast. Analüüsi aluseks võite võtta Koolielu kvaliteetse õppematerjali hindamismudeli või mõne teise sobiva kvaliteedi raamistiku. Rühmatöö kvaliteedi analüüsi võite esitada rühma liikmete peale ühiselt.

Jään teie postitusi ootama pühapäevaks 12. maiks.

Advertisements
Rubriigid: Ülesanded. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

5 Responses to Viimane teema: õppematerjalide kvaliteet

  1. Pingback: Kursuse lõpp | Digitaalsete õppematerjalide koostamine

  2. Pingback: Õppematerjalide kvaliteet | Taimi veebipäevik

  3. Pingback: Seitsmes teema: õppematerjalide kvaliteet | HTmag 12

  4. Pingback: IFI7053 Digitaalsete õppematerjalide koostamine: | Piret õpib jälle

  5. Pingback: Seitsmes teema: õppematerjalide kvaliteet | Informaatikaõpetaja, kooli infojuht

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s