Meie kursus on enamvähem keskpaika jõudnud ning on paras aeg hakata rühmatööde peale mõtlema. Rühmatööde eesmärgiks on:
- Uurida põhjalikumalt mingit konkreetset tehnoloogiat või vahendit digitaalsete õppematerjalide loomiseks. Väiksemahuliste vahendite korral sobib ka mitme samalaadse vahendi võrdlus.
- Koostada veebipõhine õppematerjal, mis annab ülevaate vahendi peamistest võimalustest.
- Esitleda oma rühmatöö tulemusi viimasel kontaktpäeval 15.05.
Alljärgnevalt toome mõned näited rühmatööde teemadest. Mitu programmi vahendi tüübi taga sulgudes tähendavad kõik erinevaid rühmatööde teemasid. Loomulikult võite te ka omalt poolt pakkuda vahendeid/teemasid, mida siin kirjas ei ole:
- SCORM sisupakettide koostamine (eXe, CourseLab, Xerte, …)
- Veebipõhised õppematerjalide koostamise keskkonnad (LeMill, Connexions, myUdutu, …)
- Küsimuste ja testide koostamise vahendid (TATS ja PETS, Hot Potatoes, Moodle testid, …)
- Õppematerjalide koostamine interaktiivsetele tahvlitele (SmartBoard, Promethean)
- Ekraanisalvestuste koostamine
- Taskuhäälingu (podcast) koostamine ja avaldamine
- Sisu loomine e-lugeritele (Kindle)
- iPadi kasutusvõimalused koolis – olemasolev õpitarkvara ja sisu loomine
- Õppematerjalide koostamine veeb 2.0 vahendite abil
- …
iPadi ja Kindle teema puhul on võimalik paariks nädalaks meie haridustehnoloogia keskusest vastavat seadet laenata. Interaktiivse tahvli teema puhul on võimalik kasutada SmartBoard tahvlit iseseisva töö klassis T-510.
Rühmatööde puhul on sobivaks rühma suuruseks 3 üliõpilast. Eeldatav töö maht on 12 tundi iga rühma liikme kohta (3-liikmelise rühma puhul siis 36 tundi). Rühmatööde raames valmivate õppematerjalide puhul tuleks silmas pidada järgmist:
- SCORM sisupakettide koostamise vahendite ning veebipõhiste õppematerjalide koostamise keskkondade puhul võiks õppematerjali koostada sama vahendi abil, mida rühmatööna uuriti.
- Lisaks tekstile ja piltidele võiks materjalides kasutada ka heli ja videot, juhul kui selleks on põhjendatud vajadus (näiteks Senteo vastamispultide kasutamist aitaks video hästi illustreerida).
- Õppematerjali koostamisel võib ära kasutada teiste autorite poolt loodud materjale, kui litsents seda lubab. Kõigile kasutatud allikatele tuleb korrektselt viidata (autoriõigustele ja viitamisele on pühendatud nädalad 12 ja 13).
- Rühmatöö valmimise protsess peaks olema võimalikult avalik ning ka vahepealsed tulemused peaksid olema kommenteeritavad.
Oma valitud teemast palun teada anda selle postituse kommentaarides. Lisaks teemale ja rühmaliikmetele märkige ka ära, millise vahendi abil te õppematerjali loote (eXe, LeMill, vms).
Hea oleks, kui te kahe nädala jooksul (3. aprilliks) rühmad moodustatud saate. Kui teil on teema osas kõhklusi, siis saatke mulle e-mail ja proovime sobiva teema leida…
Mari Orgusaar, Pille Järvekald ja Terje Sööt võtavad teemaks vabavaralised ekraanisalvestajad.
Ingrid Maadvere, Siret Lahemaa ja Kristi Rahn loodavad valmis saada kursuse “Mp3 ja podcastid koolielus”
Mõlemad pakutud teemad sobivad…
Kuna keegi pole siiani avaldanud soovi SMART-tahvli teemal minuga koostööd teha, siis kas rühm võib koosneda 1 inimesest? Ei tahaks kuidagi sellest vahendist loobuda, juba tarkvara allalaadimine mu läpakasse võttis terve õhtu!
Konkreetset teemat pole veel välja mõelnud, aga ilmselt midagi multimeedia vallast, et seda hiljem õpilaste peal katsetada. Teine variant oleks uurimistöö alustest teha mingi õpiobjekt.
Õppematerjalide koostamine SMART-tahvli jaoks on hea teema. Ma arvan, et keegi kindlasti võib veel liituda selle teemaga, sest enamus kursuslasi pole rühmatöö teemat valinud. Kui aga tõesti peaks nii minema, et Sa rühmakaaslasi ei leia, siis võid ka üksi teha seda.
Tere! Tahaksin rühmatöö teha Hot Potatoes kasutusvõimalustest koolis, sest olen selle vahendi mõningaid võimalusi kasutanud. Ühtlasi otsin rühmakaaslasi, kes samast teemast huvitatud.
Tere Urve,
mina olen huvitatud. Kas vötad kampa?
Tere. Ikka, koos ju toekam tegurseda. Aitäh vastamast.
Teema sobib.
Tere, Urve, Juta! Kas ma saan sellest osa võtta? Teema tundub huvitavaks, ja teie rühmas nagu ma saan aru ainult 2 inimest. Saan olla kolmandana, siis rühm oleks täielik.
Tere.
Meil on siiski hetkel rühmas juba kolm liiget. Peale minu ja Juta liitus rühmaga ka Siret Piir, kuigi see siin kommentaarides ei kajastu.
Tere, Sooviks ka ennast teie grupiga siduda .. vaatasin, et see päris huvitav programm. Kas võtate kampa :)
Tere IT juht.
Mis meil siin võtta või jätta. Hansu soovitusel peaks rühmas olema kolm liiget ja meil on paraku need kolm olemas. Aga on veel hulk vabasid teemasid ja ka inimesi, kel pole veel rühmakaaslast. Ehk leiad endale sobiva.
Astrid Sildnik, Viive Karusion ja Nele Sarrapik võtaks SCORMi teema.
Ma tahaks täpsustada, kas te teete oma rühmatöö mingi konkreetse SCORM autorvahendi kohta või kavatsete erinevaid vahendeid võrrelda? Minu soovitus oleks valida üks konkreetne vahend pakutud SCORM autorsüsteemide hulgast ning sellele keskenduda. Siis saaks mõni teine rühm konkureerivat SCORM autorvahendit uurida.
Pidades kiirelt nõu, otsustasime võtta lähema vaaluse alla SCORMi Exes (loomine, kasutamine, avamine muudes keskkondades…).
Sobib?
eXe teema sobib.
Koostaksin seekord individuaalse töö ning tutvustaksin Sisekaitseakadeemias (koostöös Siseministeeriumi IT ja arendusosakonnaga) välja arendatud keskkonda veebipõhiste õppematerjalide loomiseks. Oleme hakanud süsteemi hellitavalt kutsuma SÕK-iks – “Sisekaitseakadeemia õpiobjektide kodu”. Tegemist on kodulehebaasil valminud spetsiaalse keskkonnaga. See ei sisalda küll rikkalikult vahendeid, kuid sinna saab sisse integreerida erinevait HTML-i põhiseid vahendeid. Näide ühest õpiobjektist asub http://www.sisekaitse.ee/teenistuspustol_PM/
Teema sobib..
Minu ettepanek kursuse lõputööks asub
http://digi6ppemat.blogspot.com/2011/04/teade-ja-sellega-seoses-eksamitoost.html
Tere Hans! Julia Kjahrenova, Julia Glushkova, Julia Ratsinskaja tahaksime uurida teemat : “Küsimuste ja testide koostamise vahendid TATS,PETS, Hot Potatoes, Zoho, IMS QTI..”(vahendite võrdlus, analüüs jt). Tahaksime täpsustada, kas sobib see tema? Milliseid vahendid neist parem võtta võrdluseks teie arvamusel? Me ei ole veel täpselt otsustanud.
Ma arvan, et te peaks natuke kitsendama seda teemat ning valima ühe konkreetse vahendi. Hot Potatoes on juba valitud. Ma näen kolme varianti:
1) Uurida meie ülikooli Haridustehnoloogia keskuses arendatud testide koostamise süsteemi TATS ning testide lahendamise keskkonda PETS.
2) Uurida testide koostamise võimalusi Moodle õpihaldussüsteemis (või mõnes teises testide koostamist võimaldavad õpihaldussüsteemis, millele teil ligipääs on).
3) Uurida erinevaid veeb 2.0 vahendeid testide koostamiseks. Neid on väga palju, aga nad pakuvad vaid väikest osa IMS QTI küsimusetüüpidest.
Põhjalikumalt käsitleme me arvutipõhist testimist järgmisel nädalal.
Uurime meie ülikooli Haridustehnoloogia keskuses arendatud testide koostamise süsteemi TATS ning testide lahendamise keskkonda PETS.
Sobib. Panin TATS ja PETS teema kirja rühmatööde tabelisse.
Arvatavasti, teen rühmatööd üksinda. Teemaks SCORM sisupakettide koostamine CourseLab abil (uurin põhjalikult selle võimalused, plussid ja miinused jne). Teen õppematerjali CourseLabi kohta sama vahendi (CourseLab) abil.
Hiljem saame võrrelda eXe-ga, mida uurib Astrid Sildnik, Viive Karusion ja Nele Sarrapik.
Kui keegi on huvitatud ja tahab seda ka uurida, siis welcome!
Teema sobib. Loodan, et keegi liitub veel selle teemaga.
Tere, küllaltki hilja, aga annan teada, et teen samuti “individuaalse rühmatöö” CourseLabi teemal.
Et Aleksandri uuringu pigem täiendada kui dubleerida, keskendun CourseLabi koostalitusele erinevate väliste veebiteenustega ning CourseLabis loodud õppematerjalide brauseritega ühilduvuse teemadele.
Sobib.
Pingback: Rühmatöö visand | Argo's IMKE Blog
Tere! Mina sooviksin valmistada materjali teemal „GIF animatsioonide loomine (GIMP’i baasil)“. Kas see teema sobib?
Nagu me seminari järel kokku leppisime, saad sel teemal rühmatöö teha (üksi, kui rühmakaaslasi ei leia). Pööra oma töös rõhku just sellele, millistes olukordades on animeeritud GIF sobivam kui Flash või teised animatsioonitehnoloogiad.
Pingback: Rühmatöö puhtand | Argo's IMKE Blog
Pingback: “Individuaalne rühmatöö” « Õppeajaveeb