Teine teema: õppematerjalide koostamise vahendid

Järgmised kaks nädalat meie kursusest keskenduvad õppematerjalide koostamise vahenditele. Lugemismaterjal annab lühiülevaate õppematerjalide koostamise vahendite tüüpidest, sisupakendamidamise standarditest ning tuntumatest tasuta õppematerjalide koostamise vahenditest.

Uute vahendite katsetamiseks tegin ma selle kursuse sissejuhatavast õppematerjalist koopia nelja erineva autorvahendi abil (Xerte näide, myUdutu näide, GLO Maker näide, Connexions näide). Kuna selle kursuse õppematerjal on hetkel suures osas tekstipõhine, siis nendest neljast vahendist oli sobivaim Connexions. LeMill ja eXe Learning võimalustega olen ma rohkem tuttav ning nende abil koostatud õppematerjalidest on palju näiteid, seetõttu jätsin ma need katsetamata. Samuti ei katsetanud ma materjali tegemist CourseLab abil, kuna see töötab ainult Windowsi peal.

Hoolimata sellest, et on olemas õpitehnoloogia standarditel põhinevad õppematerjalide koostamise vahendid, kasutatakse õppematerjalide koostamiseks sageli siiski kontoritarkvara ja lihtsalt veebipõhiseid sisuhaldusvahendeid. Ka selle kursuse õppematerjalid on koostatud WordPress ajaveebi lehekülgedena. Minu jaoks oli 5 põhjust, miks ma eelistasin lugemismaterjalis tutvustatud spetsiaalsetele vahenditele WordPressi:

  • Ajapuudus — lugemismaterjali kopeerimine WordPressi ning linkide lisamine on kiirem, kui spetsiaalsete autorvahendite kasutamine.
  • Kuna hetkel on õppematerjal lihtsalt lugemismaterjal, siis jääksid kasutamata spetsiaalsete autorvahendite lisavõimalused (interaktiivsed harjutused jms).
  • Oluline põhjus SCORM sisupakettide tegemiseks on võimalus panna õppematerjalide õpihaldussüsteemi “luku taha”. Selle kursuse õppematerjalid on niikuinii avalikud.
  • Õppijate jaoks on lihtsam, kui kursuse materjalid on ühes kohas.
  • Kujundus — WordPress leheküljed kasutavad hästi loetava fondi ja kirjasuurusega.

Teie jaoks on selle teema ülesanne järgmine:

  • Tutvuge lugemismaterjaliga: Õppematerjalide koostamise vahendid
  • Valige üks lugemismaterjalis tutvustatud õppematerjalide vahend, millega te varem õppematerjali koostanud pole ning koostage selle abil veebipõhine õppematerjal. Juhul kui teil puuduvad oma õppematerjalid, mida selle ülesande jaoks taaskasutada, siis võite teha õppematerjali näiteks Vikipeedia Eestit tutvustava artikli põhjal. Püüdke kasutada koostamiseks valitud vahendi erinevaid võimalusi, mitte ainult teksti ja piltide lisamist.
  • Kirjutage saadud kogemuse põhjal ajaveebipostitus, tooge seal välja kasutatud vahendi plussid-miinused ja võrrelge varem teie poolt kasutatud õppematerjalide koostamise vahenditega. Lisage ka link koostatud õppematerjalile.

Uue programmiga tutvumine ja õppematerjali koostamine on aeganõudev, nii et ingliskeelse artikli läbitöötamist ma selle teema kohta ei oota. Huviliste jaoks valisin mõned artiklid siiski välja, osa neist tutvustab pikemalt selles teemas tutvustatud vahendeid.

Kui vajate sisupaketi üleslaadimiseks ligipääsu veebiserverile, siis väike kettapind kaasneb ka TLÜ kasutajakontoga. Failide üleslaadimise juhend on ülikooli kodulehel.

Jään teie postitusi ootama pühapäevaks 26. veebruariks.

PS. GLO Maker kodulehekülg on juba kolmandat päeva maas. Loodan, et see ärkab ellu.

Rubriigid: Ülesanded. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

8 Responses to Teine teema: õppematerjalide koostamise vahendid

  1. piretseepa ütles:

    kõik on väga ilus, kuid kui ma tahtsin registreerida ennast http://www.techdisplayxerte.info/ lehele, siis on see mingil põhjusel võimatu. Mulle see demo väga meeldis ja tahaksin selles keskkonnas midagi luua- aga ei saa… Äkki teen midagi valesti??? Mu inglise keel ju ka ligadi-logadi.

    • Hans Põldoja ütles:

      Mul ka ei õnnestunud sinna kasutajaks registreeruda. Ma kahtlustan, et nad aktsepteerivad ainult Suurbritannia ülikoolidest pärit kasutajaid, kellel on ac.uk lõpuga e-maili aadress.

      Praegu on lahenduseks installeerida XAMPP ja Xerte Online Toolkits oma arvutile. Selle installeerimisprotsessi kohta on olemas täpne ekraanisalvestus.

      Kui see ei õnnestu ja Xerte huvilisi on rohkem, siis ma saan paluda meie instituudi administraatoril teie jaoks instituudi serverile Xerte katsetamiseks üles panna.

  2. Pingback: Teine teema: õppematerjalide koostamise vahendid | Mina ja minu Ülikool

  3. Pingback: Digiõppematerjali koostamise vahendid | Haridustehno õpe '11-'13

  4. Pingback: Õppematerjalide koostamise vahendid « tiina õppetöö blogi

  5. Pingback: Teine teema: õppematerjalide koostamise vahendid « lblog123

  6. Pingback: Teine teema!! « veronikatuul

  7. Pingback: Teine teema: õppematerjalide koostamise vahendid | Elo

Lisa kommentaar